Levensbedreigende situatie? Bel altijd 112

Locaties

De huisartsenspoedposten in Breda, Bergen op Zoom en Roosendaal staan bij spoed voor je klaar. Bekijk de locaties en openingstijden van de verschillende posten om te zien waar je terecht kunt wanneer je met spoed hulp nodig hebt.

Huisartsenspoedposten

Amphia-ziekenhuis

Breda

Heb je dringend medische zorg nodig buiten de openingstijden van je eigen huisarts? De huisartsenspoedpost Breda staat voor je klaar.

Wij helpen je in de avonduren, ’s nachts, in het weekend en op feestdagen als je klachten niet kunnen wachten. Onze spoedpost werkt nauw samen met huisartsen, ziekenhuizen en de ambulancedienst, zodat je snel en goed geholpen wordt.

Bel ons altijd eerst voordat je langskomt. Zo kunnen we samen inschatten welke zorg je nodig hebt en hoe we je het beste kunnen helpen.

Locatie en contact

Molengracht 21
4818 CK Breda
Telefoonnummer:
076 – 52 58 500

De post is in het Amphia ziekenhuis. Hierdoor is de post eenvoudig bereikbaar.

Openingstijden

Je kunt bij ons terecht op werkdagen van 17.00 uur tot 08.00 uur de volgende ochtend. In het weekend en op feestdagen zijn we 24 uur per dag beschikbaar.

Bereikbaarheid en parkeren

De post bevindt zich dicht bij de snelwegen A16 en A27 en er is een betaalde parkeergelegenheid. Houd er rekening mee dat het tijdens bezoekuren in het ziekenhuis lastiger kan zijn om een parkeerplek te vinden. Op loopafstand zijn diverse bushaltes met verbindingen naar het centrum van Breda en omliggende plaatsen.

Bergen op Zoom

De huisartsenspoedpost in Bergen op Zoom is er voor jou als je dringend medische zorg nodig hebt. We werken nauw samen met huisartsen, het Bravis Ziekenhuis en de ambulancedienst om ervoor te zorgen dat je snel en goed geholpen wordt bij klachten die niet kunnen wachten.

Bel ons altijd eerst voordat je langskomt. Zo kunnen we samen inschatten welke zorg je nodig hebt en hoe we je het beste kunnen helpen.

Huisartsenpost BoZ 4

Locatie en contact

Boerhaaveplein 1
4624 VT Bergen op Zoom
Telefoonnummer:
0164 – 27 38 55

De post is gevestigd direct naast het Bravis Ziekenhuis en eenvoudig bereikbaar. 

Openingstijden

Je kunt bij ons terecht op werkdagen van 17.00 uur tot 08.00 uur de volgende ochtend. In het weekend en op feestdagen zijn we 24 uur per dag beschikbaar.

Bereikbaarheid en parkeren

De post bevindt zich dicht bij de snelwegen A4 en A58, en er is een betaalde parkeergelegenheid. Houd er rekening mee dat het tijdens bezoekuren in het ziekenhuis lastig kan zijn om een parkeerplek te vinden. Op loopafstand zijn diverse bushaltes met verbindingen naar het centrum van Bergen op Zoom en omliggende plaatsen.

86387cfe 6577 418c 9ae9 16ab46b2a594 thumb1920

Roosendaal 

De huisartsenspoedpost in Roosendaal is er voor jou als je dringend medische zorg nodig hebt. We werken nauw samen met huisartsen, het Bravis Ziekenhuis en de ambulancedienst om ervoor te zorgen dat je snel en goed geholpen wordt bij klachten die niet kunnen wachten.

Bel ons altijd eerst voordat je langskomt. Zo kunnen we samen inschatten welke zorg je nodig hebt en hoe we je het beste kunnen helpen.

Locatie en contact

Boerhaavelaan 21
4708 AE Roosendaal
Telefoonnummer:
0165 – 530 200 

De post is gevestigd direct naast het Bravis Ziekenhuis en is eenvoudig bereikbaar.

Openingstijden

Je kunt bij ons terecht op werkdagen van 17.00 uur tot 23.00 uur. In het weekend en op feestdagen zijn we geopend van 08.00 uur tot 23.00 uur. Let op: tussen 23.00 uur en 08.00 uur is de huisartsenspoedpost Roosendaal gesloten. Tijdens deze uren kun je terecht bij de huisartsenspoedpost in Bergen op Zoom.

Bereikbaarheid en parkeren

De post bevindt zich dicht bij de snelwegen A17 en A58 en er is betaalde parkeergelegenheid beschikbaar. Houd er rekening mee dat het tijdens bezoekuren in het ziekenhuis lastig kan zijn om een parkeerplek te vinden. Op loopafstand zijn diverse bushaltes met verbindingen naar het centrum van Roosendaal en omliggende plaatsen.

Veelgestelde vragen

Ben je ontevreden over onze zorg? We nemen je zorgen serieus en willen samen naar een oplossing zoeken. Je kunt je klacht direct bespreken met de medewerker of huisarts van de huisartsenspoedpost. Als dit niet mogelijk is, kun je je klacht kenbaar maken via ons online klachtenformulier.

Praktische vragen

Waarom moet ik eerst bellen voordat ik naar huisartsenspoedpost mag?

Als je belt met de huisartsenspoedpost, krijg je één van onze medewerkers (triagist) aan de lijn. Met een aantal vragen bepaalt de triagist de mate van spoed van je klacht.

Soms blijkt dat het niet nodig is om langs te komen en krijg je telefonisch advies.

Kan je klacht niet wachten tot de volgende werkdag van je huisarts? Dan krijg je een afspraak op de huisartsenspoedpost.

Waarom moet ik mij identificeren bij een bezoek aan de huisartsenspoedpost?

Je bent wettelijk verplicht je te identificeren. Dit helpt ook om jouw gegevens goed te registreren voor de declaratie. Zorg daarom dat je altijd je identiteitsbewijs met BSN en je verzekeringspas bij de hand hebt en meeneemt naar de huisartsenspoedpost.

Ik ben doof of slechthorend. Hoe kan ik het beste contact opnemen?

Ben je doof of slechthorend? Dan kun je de huisartsenpost bellen via KPN Teletolk. Met deze dienst kunnen doven, slechthorenden of mensen met een spraakbeperking elkaar bellen via tekst of beeld.

Ik heb geen vervoer naar de huisartsenpost. Kan de huisarts naar mij toe komen?

Heb je geen eigen vervoer? Dat is geen reden voor de huisarts om bij jou thuis te komen. Je moet zelf vervoer regelen. Vraag bijvoorbeeld familie, buren, of bel een taxi. De huisarts bepaalt of er medische redenen zijn waarvoor een huisbezoek nodig is.

Mijn medicijnen zijn op. Kan ik via de huisartsenspoedpost een herhaalrecept krijgen?

Nee. Alleen in nood kan de huisarts op de spoedpost een herhaalrecept voorschrijven. Je krijgt dan genoeg medicijnen tot het eerstvolgende spreekuur van je eigen huisarts.

Is er een apotheek bij de huisartsenspoedpost?

Krijg je medicijnen voorgeschreven na een telefonisch advies, consult of huisbezoek? Dan kun je deze ophalen bij de dienstapotheek. In Breda, Bergen op Zoom en Roosendaal zit de dienstapotheek naast de huisartsenspoedpost.

Zijn mijn medische gegevens beschikbaar op de huisartsenspoedpost?

De huisarts op de spoedpost kan alleen jouw medisch dossier bekijken als je daarvoor toestemming hebt gegeven.

Neemt de huisartsenspoedpost telefoongesprekken op?

Ja. Alle telefoongesprekken met de huisartsenspoedpost worden opgenomen en veilig bewaard. De opname start zodra de triagist (doktersassistent) opneemt en stopt wanneer het gesprek eindigt. Deze opnames worden gebruikt voor training en kwaliteitsverbetering.

Er zijn strikte regels voor het opnemen en opnieuw beluisteren van gesprekken. Dit is gemeld bij de Autoriteit Persoonsgegevens, en binnen de huisartsenspoedpost gelden strenge afspraken hierover. Jouw opgenomen gesprek is geen onderdeel van je medisch dossier.

Krijgt mijn eigen huisarts informatie na mijn bezoek aan de huisartsenspoedpost?

Ja, jouw huisarts krijgt de volgende werkdag een bericht over jouw contact met de huisartsenspoedpost.

Wanneer bel ik de huisartsenspoedpost?

Je belt als jouw eigen huisarts niet bereikbaar. Dat is tijdens de avond-, nacht- en weekenduren en tijdens feestdagen.

Je belt alleen als het spoed is en jij dringend medisch zorg nodig hebt. Met spoed bedoelen we dat:

  • De klachten zijn afgelopen uur ontstaan
  • De klachten worden steeds erger
  • De pijn is onverdraagbaar

Dan kun je bellen met de huisartsenspoedpost.

Wanneer bel ik de huisartsenspoedpost niet?

Niet elke klacht is spoed. Als je een milde klacht hebt, zoals lichte pijn of koorts die je kunt behandelen met een pijnstiller, dan kun je vaak beter wachten tot je huisarts weer bereikbaar is. 

Ga naar je eigen huisarts als je bijvoorbeeld:

  • Klachten hebt waarmee je al langer rondloopt
  • Klachten hebt die op dat moment hinderlijk zijn
  • Huidklachten hebt en wilt weten wat het is.

Ook als je overdag geen tijd hebt, kun je niet bij de huisartsenspoedpost terecht.

Waarom? Als te veel mensen in de avond, nacht of weekend bellen voor milde klachten, raken de telefoonlijnen overbelast. Dit betekent dat mensen met échte spoed langer in de wacht staan. Door bij milde klachten niet naar de huisartsenspoedpost te bellen, help je anderen die dringend zorg nodig hebben sneller.

Ben je ontevreden over onze zorg? We nemen je zorgen serieus en willen samen naar een oplossing zoeken. Je kunt je klacht direct bespreken met de medewerker of huisarts van de huisartsenspoedpost. Als dit niet mogelijk is, kun je je klacht kenbaar maken via ons online klachtenformulier.