Tarieven

Wat kost het gebruik van de huisartsenspoedpost?

Ieder contact dat u heeft met de spoedpost brengen wij in rekening. Als u telefonisch contact met ons opneemt en er wordt geen afspraak voor u gemaakt op de spoedpost, heet dat een triageconsult, ook dit brengen wij in rekening.
Wanneer er voor u een afspraak wordt gemaakt op de spoedpost, heet dat een consult. Wanneer er tijdens het telefoongesprek wordt afgesproken dat de huisarts bij u thuiskomt, heet dat een visite.
Wanneer de triagist u telefonisch advies heeft gegeven, ontvangt u een rekening hiervan. Dit lijkt vreemd omdat u geen huisarts gesproken hebt. Weet dat de huisarts op de achtergrond altijd meekijkt en meedenkt bij de afhandeling van een hulpvraag. De triagist handelt onder zijn verantwoordelijkheid en elke hulpvraag wordt geregistreerd.

Per 1 januari 2022 brengen wij de volgende tarieven in rekening:

Telefonisch contact (triageconsult)                 €     35,--
Consult op de huisartsenspoedpost               €   128,89
Visite                                                                   €   193,34

Per 1 november 2022 brengen wij de volgende tarieven in rekening:

Telefonisch contact (triageconsult)                 €     35,--
Consult op de huisartsenspoedpost               €   138,14
Visite                                                                   €   207,21

Deze tarieven worden door de Nederlandse ZorgAutoriteit in samenwerking met de zorgverzekeraars vastgesteld.

Als u in Nederland verzekerd bent, dekt de basisverzekering de kosten van de huisartsenspoedpost, de rekening gaat dan rechtstreeks naar uw zorgverzekeraar.

Bent u niet verzekerd? Dan betaalt u de kosten van het consult direct op de huisartsenspoedpost. De betaling wordt door u vooraf aan het consult, per pinbetaling, voldaan. In alle andere gevallen krijgt u een rekening thuisgestuurd.

Heeft u een vraag over de rekening? Stel deze via email: ead@hapwestbrabant.nl. Vermeld hierbij het factuurnummer en uw gegevens. U krijgt zo snel mogelijk antwoord van onze medewerkers van de administratie.